Forskningsreferater: HIIT et alternativ til anbefalte treningsmetoder

The American College of Sports Medicine anbefaler 150 minutter pr uke med moderat trening eller 75 minutter høyintensiv trening eller en kombinasjon av disse to. Finnes det andre alternativer?
Gjør som tusenvis av andre. Lytt på vår podcast du også.

HIIT med arbeid nær 100% innsats etterfulgt av perioder med aktiv hvile har vist seg å være minst like effektivt som moderat aktivitet.

Metoden er også bra for de som ønsker å raskt øke prestasjonen sin.

(ACSM Health and Fitness Jorunal, 18(5): 11-16, 2014)

Publisert: 27.03.2015 KL. 10:47
Kategori: Siste Artikkel

Har du lest disse?

I henhold til undersøkelser gjort er det bare mellom 3 og 8 prosent av vestlig europeisk befolkning som er laktoseintole...
Hvor du holder hantelen påvirker hvor tung øvelsen er.
Er det en sammenheng mellom størrelse på leggene og livsstilssykdommer.
Hold deg selv oppdatert på hva som skjer hos oss!

Vi sender ut nyhetsbrev regelmessig med gode tilbud, fagartikler, tips, oppstartsdatoer og annen informasjon om våre studier.

* Ved å gi oss dine kontaktopplysninger samtykker du til at vi kan kommunisere med deg via e-post og samtidig samtykker du til vår personvernpolicy.