HIIT eller SMIT

HIIT, high intensity interval training har de siste årene vært populær. Nå kommer den nyeste SMIT, supra maximal interval training.
Gjør som tusenvis av andre. Lytt på vår podcast du også.

Supamaksimal intervalltrening, kortere intervaller (ca 30 sek), absolutt maksimal intensitet og lengre pauser (4-5 min) ser ut til å være enda mer effetiv for kondisjonsøkning, kaloriforbruk og lkningen av aktiviteten til PGC-1aplha som kan øke mitokondriekapasiteten. Studier viser lovende resultater på denne nye varianten. Verdt å prøve.

Ciciony-Kolsky D, Lornetzen C et al. Endurance and sprint benefits og high-intensity and supramaximal interval training. Eur J Sport Sci 2013;13, 304-311

Publisert: 01.05.2014 KL. 05:05
Kategori: Aktuelt

Har du lest disse?

Hvordan bør man spise for å legge på seg muskler?
Noen ganger kan for mye kunnskap skape kaos.
Det har vel egentlig ikke vært noen tvil...
Hold deg selv oppdatert på hva som skjer hos oss!

Vi sender ut nyhetsbrev regelmessig med gode tilbud, fagartikler, tips, oppstartsdatoer og annen informasjon om våre studier.

* Ved å gi oss dine kontaktopplysninger samtykker du til at vi kan kommunisere med deg via e-post og samtidig samtykker du til vår personvernpolicy.