Rules of health: ha kontroll på kroppsvekten

Gjør som tusenvis av andre. Lytt på vår podcast du også.

I vår verden der BMI ikke alltid er en korrekt metode for å benytte innen vektkontroll benytter vi oss ofte av fettprosent som målemetode.

Innen forskning og populasjonsstudier benyttes BMI som oftest og det å holde sin BMI under 30 har i store studier vist seg å redusere risikoen for livsstilssykdommer merkbart. Selv om man anser normalvekt til å ligge mellom 18,5-24,9 I BMI er det fortsatt store helsegevinster å hente ved å holde BMI under 30.

Du regner ut din BMI ved å ta din vekt og dele den på (høyde x høyde).

BMI = Vekt/(høyde x høyde).

Publisert: 25.07.2014 KL. 12:55
Kategori: Siste Artikkel

Har du lest disse?

I henhold til undersøkelser gjort er det bare mellom 3 og 8 prosent av vestlig europeisk befolkning som er laktoseintole...
Hvor du holder hantelen påvirker hvor tung øvelsen er.
Er det en sammenheng mellom størrelse på leggene og livsstilssykdommer.

Hold deg oppdatert på nyheter

Vi sender ut nyhetsbrev regelmessig med gode tilbud, fagartikler, tips, oppstartsdatoer og annen informasjon om våre studier.

* Ved å gi oss dine kontaktopplysninger samtykker du til at vi kan kommunisere med deg via e-post og samtidig samtykker du til vår personvernpolicy.