Styrketrening og protein trigger muskelproteinsyntese

Muskelproteinsyntese hos trente og utrente.
Gjør som tusenvis av andre. Lytt på vår podcast du også.

Det er forskjell på proteinsyntesen og varigheten blant trente og utrente. Utrente viser en topp i proteinsyntesen etter 20 timer, men det hos trente er på topp etter to timer og med en markant nedgang etter 10 timer. Dette betyr i henhold til Felipe Damas fra Universitetet i Sao Paulo i Brasil bør trente innta 20-35 gram protein umiddelbart etter trening.

Sports Medicine, online 6.mars 2015

Publisert: 09.07.2015 KL. 08:44
Kategori: Siste Artikkel

Har du lest disse?

I henhold til undersøkelser gjort er det bare mellom 3 og 8 prosent av vestlig europeisk befolkning som er laktoseintole...
Hvor du holder hantelen påvirker hvor tung øvelsen er.
Er det en sammenheng mellom størrelse på leggene og livsstilssykdommer.
Hold deg selv oppdatert på hva som skjer hos oss!

Vi sender ut nyhetsbrev regelmessig med gode tilbud, fagartikler, tips, oppstartsdatoer og annen informasjon om våre studier.

* Ved å gi oss dine kontaktopplysninger samtykker du til at vi kan kommunisere med deg via e-post og samtidig samtykker du til vår personvernpolicy.