Treningshemmeligheter 10: tren de dårligste tingene dine først
1 min

Treningshemmeligheter 10: tren de dårligste tingene dine først

Hemmelighet? Neppe. De fleste vet at det man gjør først gjør man best.
Publisert: 22.03.2016

Derfor anbefaler vi at du i perioder starter treningen med små muskler som ofte glemmes bort. Eksampler er underarmer, legger, mage, sete , mukler mellom skulderbladene og rotatorcuffen. Utfør 5-10 serier av en viss øvelse før hver økt i en periode. Siden dette er små muskler er det ingen sjanse for overtrening i løpet av en kort periode. 4 uker med fokus på de musklene man virkelig ønsker å forbedre gjør en stor forskjell.

Tenk følgende:

  • Under armscurl økning fra 10 reps på 40 kilo til 10 reps på 50. Tror du underarmene er større?
  • Stående tåhev med hele magasinet x 6 resp kontra hele magasinet x 20 reps. Tror du leggene dine er større?
  • Brutalbenk x 10 reps kontra brutalbenk x 10 reps med 10 kilo. Tror du sixpacken er tydeligere?

Svaret er gitt og er selvfølgelig ja.

Publisert: 22.03.2016 KL. 08:49
Kategori: Tips og Kuriosa
ds
Gjør som tusenvis av andre. Lytt på vår podcast du også.

Har du lest disse?

Hold deg oppdatert på nyheter

Vi sender ut nyhetsbrev regelmessig med gode tilbud, fagartikler, tips, oppstartsdatoer og annen informasjon om våre studier.

* Ved å gi oss dine kontaktopplysninger samtykker du til at vi kan kommunisere med deg via e-post og samtidig samtykker du til vår personvernpolicy.