Underkroppen- til glede og besvær

Trening av sete, hofte og lår er i vinden som aldri før. Her er en effektiv økt som gir deg all den treningen du behøver.
Gjør som tusenvis av andre. Lytt på vår podcast du også.

Øvelsens skal gjennomføres som følger: Alle øvelser med samme bokstav trenes sammen. Om dete r tall i benenvnelsen skal de gjøre i rekkefølge.

A: Knebøy 10 serier x 8-10 reps. Varier fotstillingen for hver serie som følger:

Serie 1,4, 7  utføres med smal benstilling og hælene på en planke/skive

Serie 2, 5, 8 utføres med bred benstilling og flatt

Serie 3, 6, 9 utføres med normal fotstilling og flatt

Serie 10 utføres med valgfri fortstilling

2 minutter mellom hver serie.

B1: Lårcurl 5 x 6-8, 60 sekunder pause
B2: Strak markløft 5 x 10-12, 60 sekunder pause

C: Benpress 1 x 50 reps. Bred og høy fortstilling

Dette trener hele underkroppen med høyt volum og varierte fortposisjoner og avslutter med et avslutningssett dersom du mot formodning har energi igjen.

Lykke til.

 

Publisert: 10.02.2016 KL. 02:02
Kategori: Trening

Har du lest disse?

Hvordan ser man på styrketrening for barn og unge? Her finner du en artikkel som sammenfatter dagens oppfatninger. Arti...
En ny forskningsrapport forsøkte å kartlegge restitusjonstid for ulike muskelgrupper. Forsøket ble delt inn i underkrop...
Ved å benytte nakkeestrekkere øker styrke i benkpress.

Hold deg oppdatert på nyheter

Vi sender ut nyhetsbrev regelmessig med gode tilbud, fagartikler, tips, oppstartsdatoer og annen informasjon om våre studier.

* Ved å gi oss dine kontaktopplysninger samtykker du til at vi kan kommunisere med deg via e-post og samtidig samtykker du til vår personvernpolicy.